پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228564
وقتي طلاق توافقي راحت‌ترين راه فروپاشي زندگي مي‌شود
تاریخ انتشار : 1396/06/05 17:08:37
نمایش : 1763
بهارستان- آمار طلاق توافقي به شدت در حال افزايش است و متاسفانه تعدادي از زوجين راحت ترين راه براي حل مشکلات خانوادگي را طلاق توافقي مي بينند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ذبيح الله اصغري: امروزه زندگي اجتماعي به طور کلي نسبت به گذشته متفاوت و گاه عجيب و غريب است، تولد، رشد، تحصيل، ازدواج و طلاق به کلي با قديم‌ها فرق دارد.

تا چند سال پيش طلاق پديده‌اي مذموم به شمار مي‌رفت و افراد در شرايط بسيار سخت به آن فکر مي‌کردند، يا گاه آن قدر در پيچ و خم مراحل قانوني دادگاه‌ها سردرگم مي‌شدند که از طلاق گرفتن انصراف مي دادند، اما امروز شرايط به کلي عوض شده است.

اين مساله در تمام کشور وجود دارد، برخي مناطق شديدتر و برخي مناطق ديگر با شدت کم تر، اما اين معضل وجود دارد، شهرستان بهارستان نيز از اين قاعده مستثني نيست.

دفاتر مشاوره خانواده پيش از طلاق بي اثر شده اند

متأسفانه با نگاهي به صحبت‌هاي اخير رئيس اداره بهزيستي شهرستان بهارستان در خصوص طلاق‌هاي توافقي مي‌توان دريافت نهاد خانواده به ويژه در ميان جوانان از قداست پيشين برخوردار نيست؛ هرچند تا به امروز هيچ مسئولي حاضر نشده، آمار طلاق را در شهرستان بهارستان به صورت روشن اعلام کند، اما با اين حال رئيس اداره بهزيستي اين شهرستان از افزايش طلاق‌هاي توافقي در بهارستان خبر داد و گفت: متأسفانه طلاق‌هاي توافقي باعث شده تا دفاتر مشاوره خانواده پيش از طلاق شهرستان بهارستان نتوانند آن‌طوري که بايد آمار طلاق را در اين منطقه کاهش دهند و عملا بي اثر شده اند.

روح‌اله لطيفيان در گفت‌وگو با خبرنگارمهر اظهار کرد: ما در شهرستان بهارستان چندين دفتر مشاوره راه‌اندازي کرديم تا بتوانيم  از طلاق‌ها جلوگيري کنيم، اما همان‌طور که پيش از اين عرض کردم به خاطر افزايش طلاق‌هاي توافقي دفاتر مشاوره عملاً نمي‌توانند کار زيادي انجام بدهند.

وي با بيان اين‌که عدم درک متقابل زوجين، دخالت‌ها و توهين از جمله مواردي است که موجب بالا رفتن افزايش طلاق مي‌شود، افزود: در نگاه کلي آستانه تحمل زوج‌هاي امروزي بسيار پايين آمده است و همين دليل باعث مي‌شود تا با به وجود آمدن کوچک‌ترين مشکل در زندگي مشترک راهي دادگاه براي گرفتن طلاق شوند.

طلاق توافقي يکي از بحران‌هاي تازه خانواده‌هاي بهارستاني است

متأسفانه با گسترش طلاق توافقي، ديگر نياز نيست زن و شوهري که طلاق مي خواهند، کفش آهنين براي جداشدن از هم بپوشند، آنها مي‌توانند با گذشتن از حقوق خود از قبيل مهريه، حضانت و ملاقات فرزند، جهيزيه، نفقه و... به راحتي به دادگاه مراجعه کرده و پس از مدت کوتاهي به صورت توافقي از هم جدا شوند.

طلاق توافقي يکي از بحران‌هاي تازه خانواده‌هاي بهارستاني و از آسيب‌هاي اجتماعي رو به گسترش در کشور است، در حالي که در گذشته حساسيت‌هاي زيادي نسبت به طلاق وجود داشت که باعث مي‌شد حکم طلاق صادر نشود، اما امروز به راحتي حکم طلاق توافقي صادر مي‌شود.

به همين دليل شاهد افزايش طلاق‌هاي توافقي هستيم، در طلاق توافقي زن و مرد توافق مي‌کنند از يکديگر جدا شوند و اين توافق در حکم دادگاه ثبت مي‌شود و از نظر قانوني ضمانت اجرايي پيدا مي‌کند.

هيچ مرجعي پاسخگوي طلاق هاي توافقي رو به افزايش نيست

يک کارشناس آسيب هاي اجتماعي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسياري از طلاق‌ها ريشه در اختلالات شخصيتي دارد که مي‌توان با درمان آن را حل کرد، به عنوان مثال، ناسازگاري نوعي اختلال رفتاري است که مي‌تواند دوام زندگي را به مخاطره بيندازد.

محمد علوي افزود: ديگر زوجين مثل گذشته صبر ندارند و حاضر به توافق نيستند، لذا فکر مي‌کنند با طلاق توافقي از خيلي از مشکلات رها مي‌شوند، غافل از اين‌که اين تازه آغاز بسياري از مشکلات جديد در زندگي است.

وي ادامه داد: طلاق‌هاي توافقي زير پوست شهرها ريشه مي‌دواند و هيچ مرجعي در اين‌باره پاسخگو نيست.

علوي گفت: نه تنها پاي پيش گيري مي‌لنگد، بلکه حتي آمار دقيقي نيز از تعداد اين طلاق‌هاي توافقي در دست نيست، تا بتوان براي بررسي عوامل و ارائه راهکار درباره‌اش اقدام کرد.

چقدر زود خاطرات خوش فراموش مي‌شود و به راحتي کانون گرم يک خانواده بر اثر طلاق توافقي از هم مي‌پاشد!

به نظر مي‌آيد قداست زندگي مشترک و کراهت طلاق در ميان جوانان رنگ باخته است و اين امر مي تواند ضربات جبران ناپذيري به بنيان خانواده و از اين طريق هسته اجتماعي کشور وارد کند و معضلات فرهنگي بسياري را سبب شود، از اين رو ضرورت دارد تا مسئولين فرهنگي ورود جدي تر و بهتري در اين مساله داشته باشند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html